måndag 28 november 2011


Jag vet. Bilden är grym. Men det är verklighet. Funderade lite över den nu när vi har haft ett litet trauma här i Norge/Sverige. Storm (shit). Fyra döda här i Norge. tragiskt, Ja! Men ni skulle ju hålla er inne sa dom på nyheterna. Stå och filma vid havet då, det känns dumt. Minst 22 000 barn dör i Afrika dör varje dag. Och nu, alla börjar klaga över att det inte är någon snö än, och blir det lite kallare gnäller folket att det är för kallt. Ni anar inte hur mycket man får höra i kassan på Coop, ibland tror jag att jag måste ta betalt för extra knäck som psykolog och slagpåse. Och nu vet ni, katastrof. Det är SMÖRKRIS. vi kan inte göra våra julkakor. Attans. Och våra nötter vi hade på tillbud hade inte kommit in. Jävlar. Jorden går under. Kom igen folket, få lite perspektiv på det hela. Ja, jag är inte så duktig på det heller men jag försöker. Ni bor i ett av världens topp länder, det värsta som händer är att bussen inte passar tiden och det är det värsta som kan hända (ungefär). Sen vet jag att vi inte kan jämför allt med andra länder, men vi måste ha det i tankarna ibland. Blir det inte som vi tänkt oss, ta det med en klackspark och le.

Behövde bara skriva av mig lite. Annars är allt bra, väntar till min lediga dag på lördag. ni anar inte hur mycket jag längtar. jobbat varje dag sen den 8/11. dubbel-pass och helger (21 dagar). Ska sätta upp min lönespec på väggen sen. nu är det bara 5 dagar kvar (26 dagar), några dubbel-pass och sen, sen smäller det. Snart bär det av hemåt också, ska ta mig en vecka julledigt. Bara vara hemma och njuta av jul och familj. Bror fyller år också. Ja jag ska bara gotta ner mig hemma i soffan och njuta av att julgranen står där i hörnet som den har gjort dom sista 22 åren. Jag känner att jag behöver det. verkligen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar