måndag 30 mars 2009

Back in Sweden

Äntligen en data. Jag har då förbrukat två datorer i Norge. Den sista gillade inte vätska så den la av, scchs sa det bara så vart den vit, men man slutar ju inte förvånas. Så nu sitter jag här, hemma, i Sverige i mitt gamla rum som ser sig likt ut dock mycket prylar från Caisas hus men det ska väl så småning om komma till nytta. Skönt att ha något "eget" att komma hem till. Har nyss vart hos Farfar & Farmor och tryckt lite fika och ska snart hoppa in i duschen och sen styra bilen mot sala. Lite att fixa innan Kina resan:)

Som vissa kanske redan vet så ska vi byta lägenhet i Oslo, 70 kvm ska vi flytta in på, nyrenoverad. Eget sovrum och egen säng, kan det bli bättre, man slipper bo i en bananlåda, haha! Så underbart, jag och Lillis är hyper. Vi flyttar direkt när jag kommer tillbaka från Sverige. Då kan ni räcka med inflyttningfest för dom som tar sig till Oslo runt 1 Maj, Räknar med Limpan & Matte i min säng (tack för samtalet igår) haha!

Mina sista dagar i Oslo tillbringades bara med Lillis eftersom Janne åkte hem i Måndags. Jobbade hela veckan men lördag så goosade jag och ida oss med god kycklig/wokgryta och Brownies + att vi gick på bio, "Män som hatar kvinnor". Den har slagit igenom hemskt stort i norge kan jag tala om. Grymt bra film, dock lite drygt med norsk text så jag va tvungen att välja om jag skulle lyssna eller läsa. haha! Men koppla fort bort texten. Sen igår så kom jag hem till en riktig hemmafru som hade gjort pannkakor till mig, mums va gott det va! Sen va det bara att packa väskan och gå till bussen och säga hejdå till Lillis, sov hela resan nästan. Helt slut i kroppen efter alla arbetsdagar. Men äntligen är jag ledig, till den 19 april, känns helt overkligt men ryggigt skönt. Ska ta vara på tiden här hemma och i Kina!

Nu ska jag styra upp mig och hoppa in i duschen.

Dagens: Tycker inte om norska banken!!!

Hejdåhejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar