söndag 8 mars 2009

Vet inte om man ska skratta eller gråta!

Jahapp. Som ni läset i inlägget "virr-panna" så va det en lugn presentaion av helgen.


Lördag: Jag åker 1 timme tidigare till jobbet för att fixa lagret och fylla massa saker och sånt. Fredrik kommer kl 10 och kl 12 börjar det krångla med pant maskinen så Fredrik står och kliar sig i huvet så jag tror håret ska ramla av. Men efter många om och men fixar det sig:) Tror att allt ska fixa sig, men ack så fel vi hade. KASSAN LÄGGER AV, kassa 1 som är orginal kassan som vi alltid sitter vid. Fan, båda skrattar bara åt vad fanken den här lördagen är på väg. vi gräver fram kassa 2 under allt skit eftersom vi ALDRIG sitter vid den. Fredrik sitter 3 timmar i telefon för terminalen skyller på kassan osv. Till slut ligger han under kassan med kablar i ansiktet och kliar sig i huvet. Just då ramlar en stor skärm som vi har bakom kassan och då skrattar t.om kunderna åt våran helg och tycker synd om oss. kl 18:00 släpper vi allt vi håller på med och ska till att gå hem bara räckna kassan, Nej men Anna Larsson räcknar 800 kr fel så klart eftersom hon då har jobbat 11 timmar och vill bara hem till sängen. Men som tur är kommer Fredrik på det:) Får som tur var skjus hem sen somna jag i soffan och sov tills klockan ringer och lite längre..

Söndag: FÖRSOVNING, men fixar att öppna till rätt tid, sliten efter lördagen ska man upp och öppna coop igen, tung morgon med massa kaffe! Väl på jobbet kommer Jacob (en extra hjälp som bara jobbar onsdagar annars) och hjälper till, pant maskinen lägger av igen och jag och Jacob bara står och tittar på varandra och slår händerna för ansiktet. FYY! Sen rullar dagen på, två skyltar fick vi sätta upp så folk förstod vilken kassa som skulle ta, ibaldn undra jag hur duma människor kan vara. Sliten med mycket krångel på söndagen också så går jag till bussen och inser att fan vi har glömt "skylten" ute vid vägen. Ringer Fredrik och back to work.

Nu sitter man här, upp tidigt imorgon med och sen är det sent några dagar och ledig lördag-söndag. Så grymt skönt, ni anar inte!
Man får bara tänka på att Svenska kronan sjunker och jag tjänar mer pengar. haha! Syynd Sverige.

Imorgon kommer dom. Lillis & Janne, ska bli hur kul som helst!
Dock hade ni inte velat vart med mig i helgen. haha!

Nu är det film på G.
Pusspuss

Ps. Limpan, ditt örhänge ligger här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar