onsdag 26 augusti 2009

10 pack & vadimecum

Tänkte titta in och skriva lite här. Har vart en lugn vecka med allt annat förutom jobb. Ligger fortfarande i förhandlingsläge med chefén med lön och anställning. Vi får se vart det slutar! Inventering på lördag, suck. Men något som måste göras. Sen på kvällen blir det en sväng om på "byn". Ledig söndag och den ska jag njuta av för det är inte så ofta!

Ni som vet om min kära kompis Knut (gubbe på 80 år) kan jag säga att han ger mig sylt nu, ska få mer imorgon. Känns skönt att jag hittat en "gubbe" här också, för jag saknar min farfar. Så nu tar jag hand om Knut och ser till så att han kommer in i butiken varje dag. vanligtvis 09:02 kommer han och är kvar i minst 20 min och bara pratar. Nu har han alltid en komips med sig men han kommer alltid 3 minuter efter. Dom försöker para ihop mig med massa killar, haha! Jag gillar dom. ja gubbarna alltså!
I söndags morse satt vi på trappen i morgonsolen och skvallar lite, kunderna som kom ställde sig också där så vi hade lite morgonmöte. Riktigt trevligt!

Idag kom det in en man som tydligen hade slutat röka:
Han - "Jag har slutar röka men, ti prince mild (nervös på rösten)"
Jag - "Okej"
(Mannen går iväg och kommer tillbaka med vadimecum)

Jag ville säga att det är nog billigare och säga till din fru att du har börjat igen än att köpa vadimecum och 10 pack hela tiden.
Men jag och Pål fick oss ett gott skratt åt honom.

Nej nu ska jag kolla på NCIS och sen är det sängen som gäller, 3 tidiga dagar till sen har jag sen vakt nästa vecka hoppas jag (+ helg). Som sagt, ingen morgon människa jag inte.

Nu kom min sambo hem.
Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar