fredag 21 augusti 2009

Bygdøy och slapp dag!

Idag har jag bara tagit det lungt. Ledig och det behövdes, vart kvar till halv 10 igår efter jobbet (slutar 8). Lillis kom dit och höll mig sällskap! Det blir så när den norska arbetskraften ska arbeta. Min sämsta dag på jobbet igår och det va droppen, satt och leta jobb idag men ska nog gå runt istället! Kul att jag söker annat jobb och chefén vill att jag skriver under fastanställning. valet och kvalet, men tror hälsan ska gå före pengar! Får se hur det blir, lättast är det kanske att ta ett prat med chefén igen men inte lätt när han är som han är.. Han hade vart grym som morbror eller kusin men inte som chéf, tror inte han har gått en aktuell ledarutbilning. Jag har gått handels 3 år och vet mer än han om ledning. Då är det illa, illa, illa.

Så det vart städ&plock dag idag, sen vart det Bygdøy med Lillis och cykel. Upp och ner, ner och upp hela tiden men vi kom ut ur storstan och sen vart det landet. Känns som ett rikigt grönt västkusten när man kommer ut där. RIKTIG rikemans ö, satt pappor i kavaj och kolla när sonen spela tennis och sen va det tjejernas tur och då satt mamman där med solglasögon och inte en tröja som va köpt på HM om jag säger så, men häftigt att se skillanden. Vi satt och snacka lite skit på standen sen drog vi hem och mysa ner i soffan och här sitter jag än.
Nu är det jobb imorgon och helg. Vill ha ett jobb när man är ledig helg, den förstör så mycket! Känns som man aldrig får någon riktig "helg" som andra har.

Nej nu ska jag sluta klaga för jag mår bra, mycket bra!
Imorgon ska jag få lära mig om allt vi har satt in för svininfluensan.

Nu är det tv.
Hejhej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar