tisdag 7 april 2009

Shoppa i Kina är sjukt!

Mina fötter är förstörda!
Sjuka gator här, mils långa och butikerna tar aldrig slut.
Efter flera timmar bara vrida huvudet och gått med glob-ögon så hitta jag fyra par skor och lite kläder (Lillis, jubla på). Shopping dag på Torsdag också, Yes, me like! Vad jag minns av Miami så är detta mycket sjukare stad! Olika sett av charm dock.

Barnen sätter sig mitt på gatan och kissar för dom har hål i byxorna. Alla spottar och harklar. Moppe och bilar tutar men man ska tydligen inte flytta på sig utan dom varnar bara att dom kommer. Men som svensk är man inte van med att inte hoppa bort!
Säljare och tiggare är helt otroligt, vart arg på en idag som ville att jag skulle kolla väskor och klockor så jag skrek NO! Fan dom är ettriga som fan. Trafiken är också ett slag för sig. Ska nog inte klaga på Oslos smala vägar längre. haha!
Vi kan ju bara klaga utifrån det vi har själva men vi är sjukt bortskämda i Sverige/Norge.

Tror jag har träffat alla Nationaliteter på dom middagsbjudningar vi har vart på!

Imorgon ska vi till en "liten" stad på 6 miljoner invånare.
Shoppa torsdag
Peking på torsdag-söndag

Sen på måndag ska vi nog upp i den högsta byggnaden i världen som man får åka upp i. Me like!


Tänker på er där hemma.
Vila i frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar